ÁSzF

A jelen Általános Szerződési és Felhasználási feltételek (a továbbiakban: ÁSzF) a MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft. (a továbbiakban: Cég, ill. Webáruház üzemeltetője) által üzemeltetett, www.mosolyorszag.hu weboldal használatának, valamint a rajta található termékek értékesítésének, megvásárlásának feltételeit tartalmazza, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

AZ OLDAL ÜZEMELTETŐJE, ILLETVE AZ OLDALON MEGRENDELHETŐ TERMÉKEK GYÁRTÓJA

Cégadatok
Név: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft.
Székhely: 7633 Pécs, Lotz Károly utca 14.
Cégjegyzékszám: 02-09-076346 (vezetve a Pécsi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában)
Adószám: 22964717-2-02
Bankszámlaszám (Erste Bank): 11600006-00000000-44642666

A tárhelyszolgáltató adatai
Név: MediaCenter Hungary Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
Postai cím: 6001 Kecskemét, Pf. 588.
E-mail: mediacenter@mediacenter.hu
Telefon: +36 (76) 575-023
Fax: +36 (76) 575-024
Honlap: www.mediacenter.hu

Amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

E weblapon található termékek megrendelése a www.mosolyorszag.hu webáruházon keresztül, a jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek szerint történik.

A webáruház üzemeltetője fenntartja a jogot a rendelések lemondására, illetve visszautasítására minden indoklás nélkül, az olyan felektől, akikkel korábban bármilyen konfliktusa volt.

Lemondhatja az összes rendelést, illetve kiszállítást, valamint értesítheti az állami hatóságokat abban az esetben amennyiben bármilyen csalás gyanúja merül fel az ügyfél felől a rendeléssel, vagy a fizetéssel kapcsolatosan.

A webáruház üzemeltetője nem vonható felelősségre abban az esetben, ha a fizetés más személy által történik, mint aki a terméket megrendelte és adatait rögzítette a “Pénztár”-nál.

TERMÉKEK, WEBÁRUHÁZ

Információk a megvásárolható termékekről, a webáruház működéséről

A webáruházban minden termék képpel és ismertetővel kerül bemutatásra, hogy megkönnyítse a honlapra látogatók döntését. A képek azonban csak illusztrációk, látványfotók, a tényleges termékek fizikai mivoltukban némiképp eltérhetnek a képeken látottaktól.

A Webáruház üzemeltetője nem vonható felelősségre, a Vevő pedig nem kérhet kártérítést, amennyiben a megrendelt termék színe és a képernyőn megjelenített színek különböznek, tekintettel arra, hogy a különböző képernyők kijelzői optikai illúziókat generálhatnak, így a megjelenített színek nem egyeznek meg teljes mértékben a termék tényleges színével.

REGISZTRÁCIÓ, SZERZŐDÉSKÖTÉS

A webáruházban szereplő termékek a webáruházon keresztül elektronikus úton rendelhetők meg. Vásárlás történhet regisztrációval és regisztráció nélkül is. A regisztráció során megadott adatok a későbbiekben, bejelentkezés után bármikor módosíthatók.

A megrendelés során törekedni kell az adatok pontos megadására, valamint a termék pontos megjelölésére. A megrendelés hiányos, téves vagy pontatlan megadásáért a felelősség a Vevőt terheli. A megrendeléssel kapcsolatos tájékoztatásokat, visszaigazolásokat a Webáruház üzemeltetője 48 órán belül elektronikus úton küldi meg a megrendelő részére.

A Vevő által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését követően a megrendelés a Webáruház üzemeltetőjének visszaigazolással válik mindkét fél számára kötelezővé. A megrendelés visszaigazolásában rögzítésre kerül a rendelési azonosító, a megrendelő neve, számlázási- és szállítási címe, a megrendelt termék neve, mennyisége (egységár és egyéb paraméterek), a fizetendő vételár, a szállítási költség összege, valamint a fizetés és az árú átvétel módja.

A Webáruház üzemeltetője által küldött visszaigazoló e-mail minősül a megrendelés elfogadásának, az adásvételi szerződés a jelen ÁSzF szerint ezzel a visszaigazolással jön létre a felek között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön lére. A szerződést nem iktatjuk, az ügyfél utólag nem férhet hozzá.
A szerződés nyelve magyar és a magyar jog hatálya lát tartozik.

A vevőnek lehetősége van a megrendelt termék házhoz szállítását kérni, mely utánvétellel is történhet. A termék átadása a megrendelésben foglaltaknak megfelelően történik. A megrendelt termék átadásával a kárveszély a vevőre száll át.

Amennyiben a vevő a termék átvételét jogalap nélkül megtagadja, illetve az átvételre felajánlott terméket a Webáruház üzemeltetője írásbeli felszólítására sem veszi át, úgy a Webáruház üzemeltetője az ebből eredő károk megtérítésének követelése mellett jogosult a szerződéstől elállni.

A szerződés teljesítésének ideje az az időpont, amikor a Webáruház üzemeltetője a vevő részére a megrendelt terméket ténylegesen átadja.

A felek kötelesek egymást minden olyan tényről, adatról és információról haladéktalanul értesíteni, amely a felek között létrejött szerződés teljesítését akadályozza, illetve lehetetlenné teszi vagy késlelteti.

Amennyiben a Webáruház üzemeltetője a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelt termék, illetve a termék alapanyaga nem áll rendelkezésére és beszerzése sem lehetséges, erről haladéktalanul tájékoztatja a vevőt.

ÁRAK

A webáruházban található termékek árai bruttó árak, melyek a törvényben előírt Áfát tartalmazzák.
A feltüntetett termékek árai a szállítási költséget nem tartalmazzák.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A Webáruház üzemeltetője fenntartja a jogot arra, hogy a termékek és szolgáltatások árát bármikor módosítsa, minden előzetes bejelentés nélkül.

A RENDELÉS MENETE

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezze a “Kosár”-ba! A vásárlást akadálytalanul folytathatja tovább.
  • Amennyiben szeretné ellenőrizni a kosarában lévő terméke(ke)t, kattintson a jobb felső sarokban lévő “Kosárra”, ahol akár törölheti is a nem kívánt terméke(ke)t. Ha úgy gondolja, hogy befejezi a vásárlást, vagy szerkeszteni szeretné a kosár tartalmát, akkor itt a megtekintésnél, a lenyíló ablak alján a “KOSÁR” gombra kell kattintani (alul), ekkor arra felületre jut, ahol ezt megteheti.
  • Ha már biztos, hogy nem szeretne új termékeket hozzáadni a kosarához, kattintson ugyanitt a “PÉNZTÁR” gombra, ahol véglegesítheti a megrendelést.
  • A megrendeléshez nem kötelező regisztrálni, de meg kell adni a kapcsolattartáshoz és szállításhoz szükséges személyes-, számlázási- és szállítási adatokat. Ha regisztrálni szeretne azt itt is megteheti, illetve ha már regisztrált felhasználó, be is léphet.
  • A regisztráció előnye, hogy a megadott adatok eltárolódnak, így a következő vásárlásnál már nem kell újra beírni őket. A regisztráció során csak a rendelés feldolgozásához, számlázáshoz és a szállításhoz szükséges információkat kérjük. Sikeres regisztrációról a megadott e-mail-címre visszaigazoló e-mail kerül kiküldésre.
  • Amennyiben a számlázási címtől eltérő szállítási címet szeretne megadni, arra is van lehetőség.
  • Az adatok megadása után a fizetési- és szállítási módot választhat.
  • A számla elkészítéshez adószámot, ill. adóazonosító jelet be kell írni.
  • A véglegesített megrendelést követően a megadott e-mailcímre visszaigazolást küldünk a megrendelésről. Kérjük, ügyeljen arra, hogy pontos címet, elérhetőséget adjon meg! Ha nem érkezne visszaigazolás, kérjük, ellenőrizze a spam mappáját, hátha oda került a levelünk!

FONTOS: A megrendelő által elkövetett adathiány, vagy rosszul megadott elérhetőség miatti kapcsolatfelvétel meghiúsulás miatt webáruházunk nem vállal felelősséget!

FIZETÉS, SZÁLLÍTÁS, SZÁMLA

Fizetési módok, szállítási-, utánvételi költségek

Bankkártyás fizetés
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A Barion egy olyan elektronikus fizetési mód, ami gyors, egyszerű és biztonságos. Lehetősége van a bankkártyájáról, vagy ha van, a Barion tárcájából fizetni. E fizetési módnak az Ön számára nincs költsége.

Előre utalás
A rendelés visszaigazolását követően a Billingo nevű online számlázó program díjbekérőt küld a megadott e-mail címre.  A szállítási költséggel és az esetleges küldeményösszerendezési költséggel növelt vételárat 8 napon belül az alábbi számlára kérjük utalni:
Cégnév: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft.
Bankszámlaszám (Erste Bank): 11600006-00000000-44642666
Közlemény: A rendelési azonosítót és a megrendelés időpontját kérjük beírni.

Bankszámlára történő befizetés
A rendelés visszaigazolását követően a szállítási költséggel és az esetleges küldeményösszerendezési költséggel növelt vételárat 8 napon belül az alábbi számlára kérjük befizetni:
Cégnév: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft.
Bankszámlaszám (Erste Bank): 11600006-00000000-44642666
Közlemény: A rendelési azonosítót és a megrendelés időpontját kérjük beírni.

Utánvét
Utánvétes fizetésre is van lehetőség. Ebben az esetben a termék összege az utánvétes szállítási költséggel együtt, egy összegben, a csomag átvételekor fizetendő a Pontokon, vagy a futárnak.

A választható fizetési-, és átvételi módok szerinti szállítási költségek a “Kosárnál” és a Pénztárban a megrendelés véglegesítése előtt jelennek meg a fizetendő költségek között. A webáruházban történő rendelés esetén a szállítási költség és az esetleges küldeményösszerendezési díj külön tételként kerül feltüntetésre és a termék árával együtt fizetendő.

Szállítással kapcsolatos tudnivalók

Szállítási cím
Lehetőség van a számlázási címtől eltérő címre kérni a kiszállítást. Ezt a “Pénztár”-ban kell az adatok kitöltésével jelezni. Amennyiben csak számlázási cím kerül megadásra, a szállítási cím értelemszerűen a számlázási cím lesz.

Szállítási díj
A termék szállítási díjáról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tájékoztatást kap. Kiegyenlítése a megvásárolt termék ára megfizetésével egy időben történik.
A személyes átvétel ingyenes; házhozszállítás 10 kg súlyig 1990 Ft; Foxpost automatába 3 kg súlyig 1590 Ft; postapontra 3 kg súlyig 990 Ft.

Küldeményösszerendezési díj
A küldemény összerendezési díjáról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tájékoztatást kap. Kiegyenlítése a megvásárolt termék ára megfizetésével egy időben történik.

A küldemény összerendezési díja házhozszállítás esetén 1000 Ft; postapont esetén 1500 Ft.

A szállítás menete
Előre fizetésnél a vételár és a szállítási költség megérkezését követően adjuk postára a termékeket.
Utánvételes fizetés esetén visszaigazoljuk a megrendelést, majd értesítjük a feladásról. A szállítási idő a feladástól számítva általában 1-5 munkanap (településtől függően).
Amennyiben futárszolgálat szállítja ki a csomagot, a futárszolgálat e-mailben értesítést küld a várható kézbesítési időpontról.

A csomag átvétele
A csomag átvétele előtt be kell mutatni a személyazonosságot igazoló hatósági igazolványt (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél). Ha nem a címzett veszi át a csomagot, akkor két tanú aláírásával ellátott meghatalmazás is szükséges a csomag átvételéhez.

A csomag ellenőrzése
A csomag tartalmát, a termék épségét a csomag átvétele folyamán, még az átadó/futár jelenlétében kell ellenőrizni, mert ha a csomag sérült vagy esetleg hiányos, akkor azt jegyzőkönyvben rögzíteni kell, csak így tudjuk a reklamációt elfogadni!

Számla kibocsátása

Online számlázó program segítségével hagyományos számlát készítünk, melyet a Vevő az alábbiak szerint kap meg:

  • Előre fizetés (bankkártyás/Barionos fizetés, előre utalás, bankszámlára történő befizetés) esetén a Vevő e-mailben kap értesítést a Billingo számlázó program rendszerétől, a számla innen lesz letölthető.
  • Utánvétes fizetés esetén a számlát a Vevő a megrendelt termékkel együtt, a csomagban kapja meg.

ELÁLLÁSI JOG, SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA

A Webáruház üzemeltetőjének elállási joga

Amennyiben Vevő az átutalást a díjbekérő számlán feltüntetett fizetési határidőn belül nem teljesíti, a Webáruház üzemeltetője a szerződéstől elállhat.

A Webáruház üzemeltetőjét az adásvételi szerződéstől történő elállási joga abban az esetben is megilleti, ha a termék árának feltüntetése hibásan történt és a Vevő a megrendelését hibás áron véglegesítette, vagy ha olyan termék megrendelésének visszaigazolása történt meg, mely a készletből kifogyott és rövid időn belül nem szerezhető be.

Elállás esetén a Webáruház üzemeltetője nyilatkozatát e-mailben küldi meg Vevő részére. Vevőnek ebben az esetben lehetősége van ár egyeztetéssel más termékre módosítani a megrendelését, vagy ha Vevő ezt nem fogadja el, a Webáruház üzemeltetője 14 napon belül visszautalja számára az általa esetlegesen már átutalt, vagy befizetett összeget.

Webáruház üzemeltetőjét megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben is ha Vevővel nem sikerült kapcsolatba lépnie többszöri próbálkozás után sem, és Vevőtől nem érkezik visszajelzés 7 napon belül.

A Vevő elállási joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a vásárlót internetes vásárlás esetén.

Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztó a termék kézhezvételének napjától számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat.

A fogyasztó az elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával. Elállási nyilatkozat minta letöltése: https://mosolyorszag.hu/wp-content/uploads/2023/08/elallasi_nyilatkozat.pdf

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

A fogyasztó részéről írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a vállalkozás részére.

Írásban történő elállás esetén, amennyiben a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azt érvényesítettnek kell tekinteni.

A fogyasztó által kifizetett összeget a MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft. legkésőbb az elállást követő 14 napon belül köteles visszatéríteni.

Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a szolgáltatás egészének teljesítését követően, amennyiben a MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft. a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően a felmondási jogát elveszíti.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, illetve olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Továbbá nem gyakorolhatja a fogyasztó elállási jogát olyan termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Higiéniai és egészségügyi okokból kontaktlencsét, arcfestéket, műszempillát, parókát és egyéb, a testtel közvetlen érintkezve használandó terméket kizárólag abban az esetben veszünk vissza, amennyiben a termék bizonyíthatóan nem került használatba, tehát a csomagolása, a védőfólia ép és érintetlen.

Kérjük, hogy reklamációját és megrendeléstől történő elállásának jogát írásban érvényesítse: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft., 7633 Pécs, Lotz Károly utca 14., vagy info@mosolyorszag.hu

Szerződés módosítása

Feleknek az elállási jog gyakorlása helyett lehetőségük van közös megegyezéssel a fennálló szerződésük módosítására. Vevő 8 munkanapon belül írásban kérheti a termék cseréjét, a cserére irányuló kérést a Webáruház üzemeltetője azonban nem köteles elfogadni. Amennyiben a felek között a cserére vonatkozó megállapodás létrejön, úgy a kiszállítás és visszaszállítás költségei a Vevőt terhelik.

A Webáruház üzemeltetője is kérheti a szerződés módosítását, mennyiben a megrendelt termék alapanyaga a készletből kifogyott és helyette más termékkel, vagy alapanyaggal teljesítené a megrendelést.

A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÓ

Az Eladó mint kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó (kötelezett), ha a Vevő (jogosult) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Vevő és az Eladó közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Vevő hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk Vevőink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Vevő a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vevő részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk Vevőink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Eladó nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

Eladó nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Ha a Vevő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Eladó köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Vevő és Eladó közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vevő hátrányára nem térhet el.

A megvásárolt bigyókra, termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét Vevő jelezheti személyesen az Eladó irodájában vagy levélben Eladó címén, vagy telefonon és e-mailen egyaránt.

Iroda: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft., 7633 Pécs, Lotz Károly utca 14.
Telefon: +36 30 377 2001
E-mail: info@mosolyorszag.hu

A Vevő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A jótállás a megrendelés beazonosítása után (pl. rendelési azonosító, számla szám) érvényesíthető.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik (Ptk. 6:166. §).

Az Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő rendelkezésére kell bocsátani.

Ha az Eladó a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vevőt.

Az Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Amennyiben nem lehetséges a termék cseréje, mert éppen nincs belőle raktáron, ez esetben a javítás lehetősége áll fenn. Amennyiben sem cserélni sem javítani nem lehet a terméket, akkor annak vételárát Eladó maradéktalanul visszafizeti a Vevőnek.

PANASZKEZELÉS

Amennyiben vevőnek a honlap üzemeltetésével, vagy az azon feltüntetett információkkal, termékekkel kapcsolatban, vagy magával a vásárlással kapcsolatban panasza, észrevétele lenne azt részünkre e-mailben vagy postai úton jelezheti.

A Webáruház üzemeltetője minden beérkező panaszt érdemben kivizsgál.

A panasz benyújtható:
– Írásban postai úton a következő címre: MOSOLYORSZÁG – VILÁGA Kft., 7633 Pécs, Lotz Károly utca 14.
– Elektronikus úton (e-mailben): info@mosolyorszag.hu

A válaszadás határideje 30 nap. A panaszról jegyzőkönyvet veszünk fel. Amennyiben a fogyasztó a döntéssel nem ért egyet, vagy a panasza elutasításra kerül, a lakhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek listája és pontos elérhetőségei az alábbi címen érhetőek el: https://bekeltetes.hu/udvozlo

A Baranya Vármegyei Békéltető testületet elérhetőségei:
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154
Mobil: +36 20 283-3422
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
KRID: 667360112
Ügyfélfogadás: hétfő-csütörtök 8:30-14:30, péntek 8:30-12:00

Fogyasztói problémák kezelésére az európai online vitarendezési platform is használható, mely az alábbi címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr

ÁSZF HATÁLYA, ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSzF hatálya a Weboldal üzemeltetőjére, mint eladóra és Vevőre terjed ki. Rendelkezései nem terjednek ki a szállítást végző szolgáltatóra.

A Weboldal üzemeltetője és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő a megrendelését véglegesítette, illetve ennek keretében a Vevő a megrendeléséhez kapcsolódóan a jelen ÁSzF-et elfogadta és a Weboldal üzemeltetője a megrendelését elektronikus úton visszaigazolta.

Az ÁSzF hatályba lépésének időpontja: 2019. 03. 14.
Utolsó módosítás: 2024. 04. 25.

Jelen szerződés minden www.mosolyorszag.hu weboldalon történő megrendelésre vonatkozik, továbbá azokra is, melyeket a Weboldal üzemeltetőjéhez egyéb csatornán (e-mail, telefonon) juttat el a Vevő.